петак, 20. мај 2011.

ODLOMCI IZ OMILJENIH KNJIGA-domaci autori

Neću da joj pomognem, neka se otkrije sama, to je i smisao ove igre u kojoj se uspostavlja naš odnos. Pomalo sam nadmoćan, jer vidim da se ne brani, ali osjećam da nije slučajno stala na moj put: nešto će se desiti među nama. Čini mi se da to znamo i ona i ja, tražimo se i čekamo. I uvijek sve odgađamo, kao u strahu od rješenja. Ovako je mogućnost, cvjetanje, prostranstvo želje. Sve je tu moguće, sve je pred nama.
A kad pređemo tu granicu, naći ćemo se na čvrstom tlu tačno određenog odnosa i obaveza kojih se bojim. Samo ona i ja, u uskom kavezu moguće ali nedovoljne nježnosti, omeđeni sobom i osjećanjima koja bi se mogla zaviti, ili koja bismo pokazivali da ne bude sasvim mučno. Samo ona i ja, bez svijetla, bez neomeđenih širina, koje nas draže kao mogućnost...
I ne znam šta je jače, šta je važnije, i zato se ispitujemo i čekamo. Bez ikakve logike, dirnut sam što osjećam da sam joj potreban i što me gleda drukčije nego ikoga drugog, a baš toga se bojim. Žao bi mi bilo da joj nanesem bol, a sigurno bi tako bilo. Ili vrlo vjerovatno. Užasavaju me obaveze, mogle bi da budu mučne, a privlači me što ih ona nudi. To rađa nadmoćnost, koja može da bude surova, ali i velikodušna: cuvam se i jednog i drugog...


Meša Selimović - "Tišine"



"Ni sa kim istorija nije napravila takvu salu kao sa nama.Najzamrseniji smo ljudi na svijetu.Do juce smo bili ono sto danas hocemo da zaboravimo.
Ali nismo postali ni nesto drugo,stali smo na pola puta,zabezeknuti.Ne mozemo vise nikud.Otrgnuti smo.a nismo prihvaceni.Kao rukavac sto ga je bujica odvojila od majke rijeke,i nema vise ni toka ni usca,suvise malen da bude jezero,suvise velik da ga zemlja upije.Sa nejasnim osjecanjem stida ,zbog porijekla i krivice,zbog otpadnistva,necemo da gledamo u nazad,a nemamo kud da gledamo u naprijed.Zato zadrzavamo vrijeme,u strahu od ma kakvog rijesenja.Preziru nas braca i dosljaci,a mi se branimo ponosom i mrznjom.Htjeli smo da se sacuvamo,a tako smo se izgubili,da vise ne znamo ni sta smo.A sve se placa,pa i ova ljubav.


Mesa Selimovic


                                        
 

       
                                


              
                         
               


   
                       
     


            





     


    


    





       


  


         


           


   


 Meša Selimovic je rodjen 26. aprila 1910. godine u Tuzli - Bosna i Hercegovina. U rodnom gradu završio je osnovnu školu i gimnaziju. 1930. upisao se na studijsku grupu srpskohrvatski jezik i jugoslovenska knjizevnost Filozofskog fakulteta u Beogradu. Diplomirao je 1934. godine. Od 1935. do 1941. godine radi kao profesor Gradjanske škole, a potom je (1936) postavljen za suplenta u Realnoj gimnaziji u Tuzli, -Bosna i Hercegovina. Prve dvije godine rata zivi u Tuzli, gdje ga hapse zbog suradnje sa NOP-om, a u maju 1943. prelazi na oslobodjenu teritoriju, postaje clan KPJ i clan Agitprop-a za istocnu Bosnu, potom je politicki komesar Tuzlanskog odreda. Od 1947. zivi u Sarajevu-Bosna i Hercegovina i radi kao profesor Više pedagoške škole, docent Filozofskog fakulteta, umjetnicki direktor "Bosna-filma", direktor drame Narodnog pozorišta, glavni urednik IP "Svjetlost". 1971. godine penzioniran je i seli u Beograd. Biran je za predsjednika Saveza knjizevnika Jugoslavije, bio je pocasni doktor Sarajevskog univerziteta (1971), redovni clan ANUBiH i SANU. Dobitnik je brojnih nagrada od kojih su najznacajnije NIN-ova nagrada (1967), GORANOVA nagrada (1967), Njegoševa nagrada (1967), potom Dvadesetsedmojulska SRBiH, nagrada AVNOJ-a, itd. Umro je 11. VII 1982. godine u Beogradu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

1 коментар:

  1. Da li je moguće? Opet, jedan od mojih omiljenih autora? O, koliko sam se obradovala... Divno, divno, bravo!!! Pozdrav

    ОдговориИзбриши